HTML

Leírás

Fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, pszichológusok, hallásspecialisták valamint a hallás-rehabilitáció területén dolgozó kommunikációs szakemberek vagyunk. A saját nevünkben, a saját nevünkkel blogolunk. Tesszük mindezt a szabadidőnkben, a téma iránti elkötelezettségből és annak szeretetéből. A blog életre hívásának elsődleges célja az volt, hogy biztos szakmai alapokon nyugvó információkat, hazai és külföldi érdekességeket osszunk meg első kézből, a hallásproblémák kezelésének világából.

box2.jpg

Írj nekünk!

iroda@amplifon.com

Amikor valaki úgy dönt, hogy hallás-rehabilitációval kezd el foglalkozni, akkor a fő motivációk között mindig ott szerepel az embertársak iránt érzett empátia, a tenni akarás, valamint az igény a segítségadásra. Segíteni a lehető legjobb eszközökkel, a legjobb megoldást nyújtva, a legjobb tudás szerint.

Hangyák.jpgCsak egyfajta segítség létezik. A valódi segítség.

Minden egyes nap, minden egyes percében. Igaz ez egy adott szakemberre, és szinte kivétel nélkül igaz a hallókészülék-forgalmazó vállalatokra is. Vagy mégsem?

Hazánkban hallókészüléket vásárolni hallásközpontokban - valamint a gyógyászati segédeszközök közül utolsó mohikánként - szakrendelőkben és kórházakban lehet. Az utóbbiakról most nem írnék.

A hallókészülék-forgalmazók többsége évtizedekkel ezelőtt úgy döntött, hogy nem csupán egyetlen gyártó készülékeit kínálja, hanem több márka termékeiből állítja össze portfólióját. Biztosítani akarták az ügyfeleik számára azt, hogy több lehetőség közül is választhassanak, mielőtt a legmegfelelőbb hallókészülék megvásárlása mellett döntenek. (A készülékek hangzásának, beállításainak különbözőségét a több napon át tartó próbahordások során tudják összehasonlítani az érdeklődők, saját otthoni környezetükben tesztelhetik az eszközöket, egy sor más szempont figyelembevétele mellett.)

Volt még egy cél, ami közös volt. Mégpedig az, hogy a lehető legmodernebb eszközökkel a teljesen ép hallással leginkább megegyező hallásélményt biztosítsák a hallókészülék-viselők számára. Mindannyiuk számára fontos volt, hogy a hallókészülékek közül a legkorszerűbb technikai megoldásokkal rendelkező, kényelmes, jól illeszkedő típusokat tudják ajánlani. Ideértve a készülékek méretét és a design-t is.

Űrkorszak.jpgA hallókészülékek technikai tudásukkal lassan az űrkorszakba érnek

A gyártók hatalmas összegeket invesztáltak a fejlesztésekbe és ennek meg is lett az eredménye: elképesztő minőségi változásokat hoztak a digitális készülékek a programozhatóság, ennek következtében a hallásélmények rehabilitációjának területén. A technológiai fejlődésnek köszönhetően ma már a készülékek nagy része bluetooth technológiát használ, léteznek vízálló vagy éppen fülzúgás panaszokat enyhítő típusok, sőt olyanok is, amelyek szólnak, ha az eszközben lemerülőben van az elem. Ha kell, felismerik a beszédhangot és felerősítik azt, miközben a környezeti zajokat kiszűrik.

Tiszta űrkorszak.

Eközben a teljes szakma, azaz a fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, a hallásspecialisták, illetve a hallásrehabilitáció egyéb területén dolgozó kollégák megdöbbenve figyelték, hogy az egyes televíziós csatornákon sugárzott reklámok 'segítségével' mennyi embert zavarnak össze hallókészülékeknek látszó primitív tárgyakkal. A vállalhatatlan termék hasznossága pontosan megegyezett a megdöbbentő érveket felsorakoztató reklám etikai szintjével: mások ki/lehallgatásának páratlan lehetőségével hirdették a készülék mindennapi nélkülözhetetlenségét. Bravó! Miközben vadul reflektoroztak a BMW-k, Audi-k, Mercedes-ek és Ferrari-k mögött, valójában kibelezett, rozoga szekereket kínáltak az autópályák leállósávjában.

Egy egyedi megoldást (sic!) ajánlottak. Ellátást az anamnézis felvétele nélkül. A hallójárat vizsgálata nélkül. Hallásvizsgálat nélkül. Tették mindezt az elmúlt években, és teszik ezt ma is.

Sajnos mégis sokan bedőltek nekik.

Szekér.jpgEzen a szekéren legalább van tető

Ez a poszt azonban még véletlenül sem róluk szól, bár bizonyos szempontból valóban szomorú nap a mai. De minimum keserű. A kezembe került egy szórólap. Eszerint az egyik nagy múlttal rendelkező hallókészülék forgalmazó valamiért úgy döntött, hogy feladja korábbi elveit, a magas szintű ellátás iránt érzett elkötelezettségét, és az eredeti küldetéstudatát elfeledve egy másik utat választott. A digitális technológiát a csavarhúzóra cseréli.

Betolta a rozoga, kibelezett szekereket az autószalonjaiba.

És ennek még büszkén hangot is adott.

Kollégák a túloldalon! Ti biztosan erre esküdtetek fel?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hallasspecialista.blog.hu/api/trackback/id/tr125619270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása