HTML

Leírás

Fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, pszichológusok, hallásspecialisták valamint a hallás-rehabilitáció területén dolgozó kommunikációs szakemberek vagyunk. A saját nevünkben, a saját nevünkkel blogolunk. Tesszük mindezt a szabadidőnkben, a téma iránti elkötelezettségből és annak szeretetéből. A blog életre hívásának elsődleges célja az volt, hogy biztos szakmai alapokon nyugvó információkat, hazai és külföldi érdekességeket osszunk meg első kézből, a hallásproblémák kezelésének világából.

box2.jpg

Írj nekünk!

iroda@amplifon.com

Az online vásárlás csodálatos lehetőség: az interneten minden megvan, amire csak szükségünk lehet, ráadásul ki sem kell tenni a lábunkat otthonról, már hozza is a futár a megrendelt és kifizetett holmit. Ha nem jó a cipő, maximum visszaküldjük. Online már hallókészülékek is vásárolható, de sajnos ebben az esetben nem egy apró bosszúság, amivel szembe kell nézni, ha így vásárolunk. Komoly gondunk is lehet ezekből a készülékekből. 

shutterstock_289585190.jpg

A professzionális, személyre szabott és beállított hallókészülékek ára miatt vannak akik az olcsóbb, de megbízhatatlan megoldásokat választják. Pedig a hallókészülékek az egyik dolog, amit soha nem szabadna online vásárolnunk, ráadásul hiába tűnik olcsónak, végül csak kidobott pénz lesz az ablakon. 

5 jó okot is tudunk mondani, hogy miért ne vásároljunk soha online hallókészüléket: 

1. A méret

A fül olyan, mint az ujjlenyomat: bár vannak hasonlóságok, nincs két ugyanolyan. Épp ezért egyetlen hallókészülék sem lehet jó minden egyes fülhöz. Még, ha különböző formákban és méretekben is választhatunk az online shopokban, a testreszabás hiánya akkor is gondot fog okozni. Ha szakembertől vásárolunk hallókészüléket, akkor a hallásprobléma mellett a fülkagylónkat, a fülcsatornánk alakját, hosszát, méretét és alakját is figyelembe veszik majd a készülék kialakításánál. Ha ezek hiányoznak, a készülékünk nem lehet kényelmes és hatékony. 

2. A testreszabás hiánya

Nem csak a hallókészülék tényleges illeszkedését kell testre szabni, de a belőle érkező hangokat is. A halláskárosodás is különböző lehet, nem mindenkinek azonos a frekvencia tartományonként jelentkező probléma, így ami az egyiknek megfelelő, az a másiknak nem biztos, hogy eredményes lehet. Még abban az esetben is, ha az interneten vásárolt hallókészüléken van lehetőség a programozására, szakember által elvégzett hangolásokra ezek nem alkalmasak. Ahhoz, hogy a hallókészülék megfeleljen a saját problémánknak, az életstílusunknak és a preferenciáinknak, szükség van a valóban testreszabott beállításokra. 

3. A halláskárosodás egy egészségügyi állapot

Ha a neten veszünk hallókészüléket, akkor valószínű, hogy soha nem láttunk szakembert, aki a hallásunkat vizsgálta volna. Pedig ha kihagyjuk ezt a döntő lépést a folyamatban, lehet hogy rejtve marad olyan ok is, amit a hallókészülék nem tud orvosolni. 

shutterstock_360837692.jpg

A halláskárosodásnak számos különböző oka lehet, ezekről itt írtunk bővebben. Ezek között vannak olyan betegségek is, melyekéletveszélyesek lehetnek. Ugyan ezek ritkán fordulhatnak elő, de fontos, hogy egy fül-orr-gégész is megvizsgáljon, ha hallásvesztést tapasztalunk. 

4. A hallókészülékek nem mindig elég

Míg leggyakrabban a hallókészülékek jelentik a legjobb megoldást a halláskárosodás kezelésére, néha a önmagukban nem elégségesek. Szükség lehet rá, hogy a hallókészülék mellett egyéb beavatkozásokkal, vagy kezeléssel orvosolják a problémát, amire a szakembert megkerülve, egy online vásárlásnál nem lesz lehetőség. Ahhoz, hogy kiderüljön, mi van a halláscsökkenés háttérben, alapos szakorvosi kivizsgálásra van szükség. 

5. Professzionális támogatás

A halláskárosodás diagnózisát követően az új készülék használatában is segítségre lesz szükségünk. A hallókészülékek olyan orvosi eszközök, amelyek segítenek jobban hallani, de az agyunknak időre van szüksége ahhoz, hogy megszokja a készülék által felerősített hangokat. Ehhez a kezdeti időben próbahordására, naplózásra és rendszeres kontrollra van szükség, amit csak az audiológus tud elvégezni. Az online vásárolt készülékkel magunkra vagyunk hagyva, nem kapunk támogatást, nincs kihez fordulnunk, ha gondunk adódna. A professzionális, személyre szabott készülék esetében technikai segítséget is kapunk, de a legapróbb kérdéssel is nyugodt szívvel kereshetjük fel bármelyik hallásközpontot, biztosak lehetünk benne, hogy a hozzáértő szakemberek segíteni fognak mindenben.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hallasspecialista.blog.hu/api/trackback/id/tr4914319821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása