Van az a vicc a terepszínű kabátról. Amikor bemegy a katonai boltba az egyszeri vásárló: Terepszínű kabát van? Mire az eladó: Van! Csak nem találjuk. Na, valahogy így vagyok az egyes hallókészülék forgalmazók hirdetéseiben a láthatatlan jelzővel illetett hallókészülékekkel is. Illetve van itt még valami, ami mellett nem mehetek el szó nélkül.
A láthatatlan ember a képen nem visel hallókészüléket
A hallókészülék forgalmazók marketingeseinek szép szakmai kihívásokkal kell szembesülniük nap, mint nap. Úgy kell folyamatosan tájékoztatniuk a hallásproblémával élőket és más érintetteket a médián vagy más aktivitásokon keresztül, hogy a lehetőségeik - a kampányüzeneteik tartalmát tekintve - jelentősen behatároltak. Ugyanis a társadalombiztosítás által támogatott hallókészülékeket a forgalmazók nem reklámozhatják, és azok árait sem kommunikálhatják. (Ez a legfőbb oka annak is, hogy a forgalmazók hirdetéseiben vagy a különböző internetes oldalaikon sem találkozhatunk ilyen információkkal, de erről egy későbbi posztban részletesebben is írni fogok).
Így kreativitás és koncepció híján egyes cégek – hozzáteszem gyorsan: nem csak hazánkban – különös, a régi KGST és/vagy autópiacokon használatos értékesítési ’trükkökkel’ próbálják magukhoz csábítani a potenciális vásárlókat. Újsághirdetéseken, leveleken, vagy éppen itt, az interneten keresztül. Talán a trükk nem is a megfelelő kifejezés, mert nem tartalmazza azt a negatív töltetet, amit a becsapott vásárlók éreznek. Az egyes hirdetésekben megfogalmazott üzenetek ugyanis felettébb csábítóak, de a helyszínen mindig kiderül, hogy az újságban meglebegtetett ajánlatok köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Voltak már ilyen helyzetben?
Olvastak egy már-már hihetetlenül jónak tűnő ajánlatot, felhívták a megadott telefonszámot, rosszabb esetben elmentek személyesen a hallókészülék szaküzletbe vagy a halláscentrumba. Milyen gyakran találkoztak az alábbi válaszokkal?
„Sajnos a hirdetésben szereplő termék éppen elfogyott.”
„Nem, az akció a támogatott hallókészülékekre nem vonatkozik.”
„Ja, Ön két éve vett hallókészüléket? Akkor sajnos hiába jött el, a meghirdetett tesztelésre nem tudom Önnek odaadni a készüléket.”
Aztán persze az is kiderül, hogy a 70%-os hallókészülék kedvezmény nem is akció, hanem a tb támogatás mértéke. Ugyanis a törvényi szabályozások értelmében a tb támogatott hallókészülékekre nem lehet semmilyen kedvezményt adni. Kizárólag az OEP által meghatározott áron van lehetőség őket értékesíteni. Ami azt jelenti, hogy ugyanaz a hallókészülék - bárhol is kínálják - mindenhol, mindig ugyanannyiba kerül.
És még sorolhatnám.
Az ügyfelek becsapását, az ilyen jellegű ügyeskedéseket etikátlannak és mérhetetlenül tisztességtelennek tartom.
És nem csak azért, mert teljesen hülyének nézik őket.
Az asztalon hagyta valaki a láthatatlan hallókészülékét, reméljük megtalálja, ha hazaér!
Olvasom a különböző hirdetéseket, amiben láthatatlanként definiálnak bizonyos hallókészülékeket. Persze mindannyian tudjuk, hogy ilyen készülékek nem léteznek. Esetleg nehezen észrevehetőek. Vagy olyan kis méretű eszközök, amiket könnyű eltakarni például egy hosszabb frizurával. A mélyhallójárati készülékek pedig – ahogy a nevük is kiválóan leírja – a hallójáratban helyezkednek el, speciálisan az adott személy hallójáratának formájára vannak alakítva és gyártva, ezért valóban nem könnyű észrevenni viselés közben.
De azok sem láthatatlanok.
Még a láthatatlan embernek sincs láthatatlan hallókészüléke.
>> Kapcsolódó cikkek: