HTML

Leírás

Fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, pszichológusok, hallásspecialisták valamint a hallás-rehabilitáció területén dolgozó kommunikációs szakemberek vagyunk. A saját nevünkben, a saját nevünkkel blogolunk. Tesszük mindezt a szabadidőnkben, a téma iránti elkötelezettségből és annak szeretetéből. A blog életre hívásának elsődleges célja az volt, hogy biztos szakmai alapokon nyugvó információkat, hazai és külföldi érdekességeket osszunk meg első kézből, a hallásproblémák kezelésének világából.

box2.jpg

Írj nekünk!

iroda@amplifon.com

Ha szédülünk, vagy nem jó az egyensúlyérzékünk, akkor bizony előfordulhat, hogy a fülünk betegségéről van szó. Az egyensúly érzékelésért ugyanis a belső fül felel. Ha az itt található hallóideg, a csiga és a három félkörös ívjárat nem működik megfelelően, megbetegszik, vagy az idegsejtek károsodnak, akkor szédülni fogunk. Ezekről az esetekről itt írtunk bővebben

shutterstock_534094786.jpg

Ha felmerült a fülbetegség gyanúja, elsőként mindenképp vizsgáltassuk ki! Ha azonban nincs ilyenről szó, érdemes foglalkoznunk az egyensúly fejlesztésével: vannak sportok, amelyek kifejezetten pozitív hatással vannak erre a képességünkre. Most azok közül ajánlunk párat, amelyeket a nyári hónapokban érdemes űzni.

Kerékpározás

shutterstock_1310845850.jpg

A biciklizés kortól függetlenül űzhető sport. A két keréken tekerés nagyon jó hatással van az egyensúlyérzékünkre, átmozgatja az összes izmunkat, és egy könnyű bringázás a hangulatunkra is jó hatással van. Viseljünk mindig sisakot, és közlekedjünk biztonságos kerékpárúton! 

Görkorcsolya

shutterstock_628359212.jpg

Az idősebb korosztálynak a bukások esélye miatt csak óvatosan ajánlható görkorcsolya újra nagy divat. Az egész testet átmozgató sporthoz sima terepre van szükség, és kizárólag profi védőfelszereléssel vágjunk neki a tanulásnak. A könyök- és térdvédők mellett egy jó sisakra és kesztyűre is szükség lesz. Kapható egysoros és biztonságosabb kétsoros változat is. Tény, hogy a görkorcsolyázás nem veszélytelen, viszont az egyensúlyérzékünk hálás lesz érte, ha kipróbáljuk. 

Lovaglás

shutterstock_1189475179.jpg

A lovakat és a lovaglást nem véletlenül használják fejlesztő és rehabilitáló foglalkozásokon. A ló és a rajta ülő lovas összehangolt mozgásához koncentrációra és egyensúlyozásra van szükség, emellett a lelki és a szellemi állapotra is jó hatással van. Gyerekkortól idősebb korig is bátran kipróbálható sport, amely természetesen nem csak nyáron elérhető.

Slackline

shutterstock_248582107.jpg

Egy nem túl ismert extrém sport, amelyhez óriási egyensúlyérzékre van szükség, de kitartó gyakorlással művészi szintre is fejleszthető. Gyakorlatilag kötéltáncról van szó, viszont van több különbség is: az alacsonyan, lazán kifeszített kötél rugalmas és lapos, így szinte rásimul a lábunk, amitől könnyebb rajta lépni, mint egy átlagos kötélen. Ez a sport nagyon jó közösségépítő is: egy kiránduláson vagy pikniken a két fa közé kifeszített kötelet kicsik és nagyok is bátran próbálgathatják.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hallasspecialista.blog.hu/api/trackback/id/tr9614886760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.