HTML

Leírás

Fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, pszichológusok, hallásspecialisták valamint a hallás-rehabilitáció területén dolgozó kommunikációs szakemberek vagyunk. A saját nevünkben, a saját nevünkkel blogolunk. Tesszük mindezt a szabadidőnkben, a téma iránti elkötelezettségből és annak szeretetéből. A blog életre hívásának elsődleges célja az volt, hogy biztos szakmai alapokon nyugvó információkat, hazai és külföldi érdekességeket osszunk meg első kézből, a hallásproblémák kezelésének világából.

box2.jpg

Írj nekünk!

iroda@amplifon.com

Ugyan a meglévő hallásproblémáinkat vitamindús étkezéssel nem tudjuk meggyógyítani, de a megelőzés érdekében érdemes a táplálkozásunkra a fülünk kedvéért is odafigyelni. Az egész szervezetünk hálás lesz, ha a következő tápanyagokkal rendszeresen ellátjuk, de a fülünknek különösen szüksége van ezekre a vitaminokra. Ilyenkor nyáron pedig nincs is olyan nehéz dolgunk, a friss zöldségek és gyümölcsök időszakában nem esik nehezünkre a vitamindús táplálkozás. 

shutterstock_1215474727.jpg

Nézzük, melyek azok a vitaminok, amelyek hozzájárulnak a fülünk egészségéhez, és milyen most elérhető gyümölcsökben és zöldségekben találjuk meg őket.  

Az antioxidáns bomba: C-vitamin 

A C-vitamin antioxidáns jellemzőjének köszönhetően abban segít, hogy a belső fülben található csiga nevű szerv apró, de nagyon fontos szőrsejtjei kevésbé károsodjanak. A hangok érzékeléséért felelős szerv szőrsejtjeit persze más is károsíthatja, például a túl erős hangok, de a rendszeres C-vitamin fogyasztással az egész immunrendszerünk erősödik és ellenállóbbá válik. 

shutterstock_1198439971.jpg

C-vitamin a paprikában, a citrusfélékben bőven található, de ilyenkor nyáron együnk sok egrest, spenótot, sóskát és szezonális bogyós gyümölcsöket is. 

A vérkeringés barátja: E-vitamin 

A szintén antioxidánsként minket óvó E-vitaminnak a vérkeringés javításában is nagy szerepe van. A jó hallásban pedig nagy szerepe van a megfelelő vérkeringésnek: ha a belső fül szőrsejtjeihez futó erekben élénkebb, jobban fogunk hallani.  

shutterstock_1357128188.jpg

E-vitaminban dúsak a növényi olajok, a dió, a mandula és a mogyoró is. Tegyünk a nyári salátákba avokádót, és fogyasszunk sok kivit és mangót. 

Erős csontok a fülben is: D-vitamin

A csontok épségéért és erősségéért felelős D-vitamin a fülünkre is hatással van. A belső fül csontocskáinak is szüksége van erre a vitaminra, amiből ha kevés van, jön a csontritkulás és az abnormális csontnövekedés. Ha pedig ez a belső fület is érinti, károsodhat a hallás. 

shutterstock_360191864.jpg

A napnak köszönhetően ilyenkor a szervezetben beindul a D-vitamin termelés, de ha nem vagyunk eleget a napon (biztonságosan), akkor ezt a vitamint máshogy is érdemes pótolni. Fogyasszunk tengeri halakat és tojássárgáját, ezek tartalmazzák a legnagyobb mennyiségben. 

Védelem a zajtól: B12-vitamin 

Tanulmányok bizonyítják, hogy ha B12-vitamin hiányban szenvedünk, nagyobb eséllyel lesz zaj okozta halláskárosodásunk. Ellenben ha megfelelő a szervezetünk B12-vitamin szintje, csökkenhet a halláskárosodás és a tinnitus (fülzúgás) kialakulásának esélye is. Az időskori halláscsökkenés kialakulását is segíthet megelőzni, illetve lelassítani, ezért is érdemes odafigyelni a bevitelére.  

Legjobb B12-vitamin forrásaink a máj és a hús, növényi tápanyagokban viszont nem nem található meg, ezért fontos hogy a vegetáriánusok különösen figyeljenek a bevitelére. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hallasspecialista.blog.hu/api/trackback/id/tr8214931252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.