HTML

Leírás

Fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, pszichológusok, hallásspecialisták valamint a hallás-rehabilitáció területén dolgozó kommunikációs szakemberek vagyunk. A saját nevünkben, a saját nevünkkel blogolunk. Tesszük mindezt a szabadidőnkben, a téma iránti elkötelezettségből és annak szeretetéből. A blog életre hívásának elsődleges célja az volt, hogy biztos szakmai alapokon nyugvó információkat, hazai és külföldi érdekességeket osszunk meg első kézből, a hallásproblémák kezelésének világából.

box2.jpg

Írj nekünk!

iroda@amplifon.com

Rengeteget tehetünk mi magunk is hallásunk megóvása érdekében: védekezzünk a zajártalmak ellen, rendszeresen ápoljuk füleinket, és időben forduljunk orvoshoz, ha fáj, cseng a fülünk, vagy nem hallunk rendesen. Mindezekről részletesen írunk majd a későbbiekben. Most a megfelelő táplálkozás hallásunkra gyakorolt pozitív hatásaira szeretném felhívni a figyelmet, bemutatva néhány olyan vitamint és tápanyagot, melyek segítségünkre lehetnek a hallásproblémák megelőzésében (is).

hal.jpg

Omega 3 zsírsavak és D-vitamin

Hasonlóan a vitaminokhoz, a szervezetünk az omega-3 zsírsavakat sem képes előállítani, így azokat csak étkezés során tudjuk magunkhoz venni. Nagyobb mennyiségben a halételek tartalmaznak Omega 3 zsírsavakat és D-vitamint, így elmondható, hogy a lazac, a tonhalak, a pisztráng vagy a szardínia fogyasztása mindenképpen jót tesz hallásunknak. Ennek az az oka, hogy az Omega 3 zsírsavak beépülnek a sejthártyába, és rugalmasabbá teszik azt, így segítve elő többek között a hallórendszerünket átszövő érrendszer rugalmasságát, így fülünk egészséges működését is.

spenót.jpg

Antioxidánsok és folsavak

Felmérések szerint az antioxidáns és folsav tartalmú ételek rendszeres fogyasztása is jelentősen csökkenti a hallásproblémák kialakulását. Ilyen ételek: a spenót, a spárga, a bab, a brokkoli, a tojás, vagy a diófélék. Az antioxidánsok segítenek felvenni a harcot aszabadgyökök ellen, így hozzájárulnak a belső fülben található idegszövetek védelméhez is.

banán.jpg

Magnézium

A banán, a burgonya, az articsóka vagy a brokkoli kiváló magnéziumforrások, és főként zajártalmak miatt kialakult halláscsökkenés megelőzésében segítenek. De vigyázzunk, füldugó vagy egyéb hallásvédő nélkül önmagában a gyümölcs és zöldségfogyasztás nem elegendő hallásunk megóvása érdekében! Hiába fogyasztunk el napi 5 banánt, ha minden nap maximális hangerőn hallgatjuk az mp4 lejátszónkon a zenét.

csoki.jpg

Cink

Nagyon jó hírrel szolgálhatunk a csokifogyasztók számára! Ugyanis a magas kakaó tartalmú, minőségi étcsokoládé cink tartalma segít enyhíteni az öregedés okozta halláspanaszok kialakulásának esélyét. De csak módjával, ne faljuk a csokit Gombóc Artúr módjára! Kiváló cinkforrások még: a lencse, a napraforgómag, a marhahús, a tökmag, a zabpehely, vagy a kagyló.

narancs.jpg

C-vitamin és E-vitamin

Hasonlóan az antioxidánsokhoz, a C és E-vitaminok a szabad gyökök számának csökkentése által erősítik az immunrendszerünket, ezáltal mérséklődik a fülünket érintő fertőzések kialakulásának veszélye. A C és E-vitamit számtalan zöldségben és gyümölcsben megtalálhatóak, például a narancsban vagy a pritaminpaprikában.

 

A felsorolt vitaminok és tápanyagok fogyasztása természetesen nem csupán hallásproblémával élők számára ajánlott, hiszen nagyon fontos a megelőzés, és ráadásul a fent említett ételek napirendünkbe iktatása hallásunk mellett egész szervezetünk egészségére is jó hatással lesz!

 

>> Kapcsolódó cikkek:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hallasspecialista.blog.hu/api/trackback/id/tr895665436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.